reklama

Ako sa rozhodnúť?

I am worse at what I do best – for this gift I feel blessed... Som slabý/á v tom čo robím najlepšie a za tento dar sa cítim byť požehnaný/á. (Nirvana – Smells like teen spirit) Pekná myšlienka. Problém je v tom, že neviem prísť na to, čo viem robiť najlepšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 

Približne pred piatimi rokmi som si mala vybrať strednú školu. Už vtedy to bolo zložité vyberanie, pretože som ani len netušila čo by ma mohlo baviť. Navyše ma zaujímali veci, ktoré so školou nemali nič spoločné.

Nechodila som na žiadne krúžky, teda až na svetlú výnimku - spoločenský tanec, ktorý som postupne prestala navštevovať. Nebavil ma. Základná umelecká škola bol pre mňa neznámy pojem, čo ma teraz dosť mrzí, pretože kreslenie, ktoré tam vyučovali, by ma bavilo, no uvedomila som si to až teraz. Neskoro.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je ťažké nájsť si v takom veku zameranie alebo povolanie, ktoré ma teoreticky má v budúcnosti živiť. Rodičia mi nechceli dovoliť gymnázium kvôli tomu, že naša finančná situácia by nemusela byť najlepšia pre navštevovanie vysokej školy, čo by bolo nevyhnutné. Čo keby ma ani neprijali?

A tak som si vybrala hotelovú akadémiu. Na moje počudovanie to nebolo najhoršie rozhodnutie, ale aj tak si myslím, že to nie je to pravé.

Dejá-vu alebo história sa opakuje. Čaká ma to isté rozhodnutie - vybrať si vysokú školu. Celé hodiny som prehľadávala stránky vysokých škôl na internete. Čítala som všetko, čo by ma mohlo ovplyvniť pri rozhodovaní: profil absolventa, školné, ubytovanie... Nič. Jediné, čo ma posúva v rozhodovaní je len to, že by malo ísť o niečo kreatívne. Niečo, kde sa môžem prejaviť. Niečo, čo nie je, nebude monotónne. Niečo, kde môžem využívať nápady, byť originálna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno by som mala počkať rok, ale poznám sa a viem, že by ma nič neprinútilo vrátiť sa do školy.

Neviem kedy presne, v akom veku človek príde na to, že čo robí, ho baví a vie, že sa rozhodol správne. Ja sa teším na to, že raz to zažijem aj ja. Snáď. Ak si vyberiem zle, stále je tu relatívne neobmedzená možnosť kurzov, i keď nie na takej úrovni akou môže byť úspešné skončenie VŠ.

Zuzana Budinská

Zuzana Budinská

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..I´m worse at what I do best--and for this gift I feel blessed..(Nirvana-Smells like teen spirit)............................................Predstavte si to ticho, keby ľudia hovorili len to, čo vedia. (?).......................................Som amatér v písaní a chcem sa zdokonalovať. Tak som tu... Zoznam autorových rubrík:  (Ne)spravodlivý život študentaV rámci dianiaA čo teraz??SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu